
Rundfunk kondigt nieuwe theatershow aan: Wagyu!
|
Succesvol theaterduo Rundfunk (Yannick van de Velde en Tom van Kalmthout) keert terug naar het theater met de nieuwe voorstelling Wagyu! Wederom is de regie in handen van Peter van de Witte. Vanaf 7 oktober zal de voorstelling in theaters door het hele land te zien zijn. In mei en juni van dit jaar spelen zij al leesvoorstellingen. Na de try-out periode zal op vrijdag 19 februari 2027 de première plaatsvinden in het Oude Luxor Theater in Rotterdam. Kaarten voor Wagyu zijn nu te koop. |
|
Wagyu Yannick en Tom over Wagyu: ‘Er was roezemoes en chitchat op de tamtam. Rundfunk zou te veel lanterfanten en rollebollen op hun flipflops in de Biesbosch. Ze zouden hutjemutje flierefluiten tussen de stinkstank van tjiftjafs en picknicks met liflafs, vlaflips en een KitKat. Er was sprake van harrewarren, kinnesinne en ludduvuddu. Allemaal prietpraat! Want dingdong, bimbam, koekoek! Die blonde wipwap en die andere zwikzwak gaan zigzag, kriskras het land door met de hele mikmak. Een wirwar aan hapsnap-tiktak, hier en daar een flikflak, spannende piefpaf, tiptophiphop, met poespas, hocus pocus en misschien wat tralala. Gekissebis, geginnegap, geblabla, de ganse rambam. Patsboem! Wagyu.’ |
|
Rundfunk Rundfunk trekt momenteel veel aandacht met de podcastserie We Love Nederlands, waarin de Nederlandse taal op eigenzinnige wijze onder de loep wordt genomen en taalfouten worden gevierd. Daarvoor waren Tom van Kalmthout en Yannick van de Velde nog te zien in hun absurdistische vierdelige mockumentary Schwalbe. Met uitverkochte theatershows als Todesangstschrei en Schau, televisieseries, films en nu ook podcasts zijn zij inmiddels niet meer weg te denken uit het Nederlandse cabaretlandschap en bewijzen ze keer op keer dat alles wat zij aanraken verandert in goud. Of in Wagyu: exclusief, smakelijk en een tikkeltje uitbundig |
MORE nieuws? Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!
Mis niks en volg ons op onze socials!
